Dodane:

Bilety czasowe i jednorazowe

Co oznaczają wprowadzone strefy A i B?

Od 01.01.2016r. sieć stalowowolskiej komunikacji miejskiej będzie podzielona na dwie strefy: strefę A i strefę B. S
Strefa A to obszar Miasta Stalowa Wola. Strefa B to obszar objęty komunikacją miejską poza strefą A (czyli przystanki w miejscowościach poza Miastem) Stalową Wola. W uproszczeniu można utożsamiać strefą A ze strefą miejską, natomiast strefę B ze strefą podmiejską.

Ile kosztuje podróż autobusem MZK jeżeli korzystam z biletów jednorazowych?

Przejazd w jednej strefie kosztuje 2,20 zł (ulgowy 1,10 zł). Przykład jeżeli pasażer wsiada na przystanku w strefie A i wysiada w strefie A wówczas kasuje bilet za 2,20 zł (ulgowy 1,10 zł) lub jeżeli pasażer wsiada na przystanku w strefie B i wysiada w strefie B wówczas również kasuje bilet za 2,20 zł (ulgowy 1,10 zł).  Natomiast jeżeli przy podróży przekroczymy granice strefy np. wsiądziemy do autobus w strefie A i wysiądziemy w strefie B (albo odwrotnie) wówczas kasujemy bilet za 3 zł (ulgowy 1,50 zł). Również jeżeli w trakcie podróży będziemy przekraczać granice stref to wtedy kasujemy bilet za 3 zł (ulgowy 1,50 zł)

Gdzie kupię bilety jednorazowe?

Bilety jednorazowe dostępne są w punktach sprzedaży, prowadzonych przez naszych kontrahentów. Są to kioski, sklepy itp. najczęściej zlokalizowane w okolicach przystanków, ale nie tylko. Poniżej mapa, na której naniesiono punkty handlowe, w których można kupić bilety jednorazowe MZK (wg listy podpisanych umów).
Bilety jednorazowe w pełnym asortymencie można również nabyć w Punkcie Obsługi Klienta MZK (w Stalowej Woli, przy ul. Wolności 9), w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Komunalnej 1 oraz w elektronicznym systemie sprzedaży biletów przez telefon komórkowy (system Sky-Cash).
Od 01.01.2016 wszystkie rodzaje biletów jednorazowych będą dostępne również u kierowcy w autobusie.

Gdzie mogę kupić bilet dobowy?

Bilet dobowy można zakupić w Punkcie Obsługi Klienta MZK (w Stalowej Woli, przy ul. Wolności 9), w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Komunalnej 1 oraz w elektronicznym systemie sprzedaży biletów przez telefon komórkowy (system Sky-Cash). Bilet dobowy można również nabyć u kierowcy w autobusie.

Czy bilet kupiony u kierowcy trzeba kasować w kasowniku?

Tak. Bilet zakupiony u kierowcy w autobusie należy niezwłocznie po zakupie skasować w kasowniku.

Kiedy należy kasować bilet jednorazowy?

Bilet jednorazowy należy skasować w kasowniku niezwłocznie po wejściu do autobusu. Wskazane jest, aby skasowanie biletu nastąpiło przez zajęciem przez Pasażera miejsca siedzącego w autobusie. Takie zachowanie pozwoli uniknąć zbędnych tłumaczeń w momencie, gdy rozpocznie się kontrola biletów, a Pasażer nie zdążył skasować biletu, gdyż np. zajęty był szukaniem wolnego miejsca siedzącego.

Jak wygląda poprawne kasowanie biletu w kasowniku?

Bilet jednorazowy należy włożyć do otworu kasownika i odczekać do momentu, aż kasownika sygnałem dźwiękowym poinformuje o poprawnym skasowaniu biletu (w formie nadruku na bilecie i wykonaniu nakłucia). Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego należy wyciągnąć bilet. Nie należy wykonywać tej czynności gwałtownie. Po wyciągnięciu biletu z kasownika należy sprawdzić, czy kasownika wykonał na bilecie nadruk.

Włożyłem bilet do kasownika. Po wyjęciu biletu z kasownika i sprawdzeniu nadruku okazało się, że kasownik wykonał nakłucie na bilecie, lecz nadruk jest nieczytelny (zamazany). Czy wówczas mam dokonać powtórnego skasowania biletu?

W przypadku, gdy Pasażer stwierdzi, że po wyjęciu biletu z kasownika nadruk jest nieczytelny (zamazany) bądź niewyraźny lub bardzo słaby, wówczas fakt ten należy niezwłocznie zgłosić kierowcy autobusu. Pod żadnym pozorem prosimy nie kasować biletu powtórnie, gdyż wówczas nastąpi ponowne nakłucie biletu przez kasownik i zostanie to, w trakcie kontroli, odczytane jako podwójne kasowanie biletu!

Co zrobić w sytuacji, gdy kasownik, w którym chcę skasować bilet, jest niesprawny?

W znacznej większości autobusów niesprawność kasownika jest sygnalizowana świecącą na czerwono kontrolką umieszczoną na obudowie kasownika. W takiej sytuacji należy udać się do innego kasownika znajdującego się w autobusie. W sytuacji, gdy w autobusie nie działa żaden kasownik należy niezwłocznie zgłosić to kierowcy autobusu, który w razie kontroli powiadomi kontrolera biletów, że kasowniki są niesprawne oraz wskaże pasażerów, którzy zgłosili mu chęć skasowania biletów.

Jak korzystać z biletu dobowego?

Bilet dobowy kasujemy w kasowniku niezwłocznie po wejściu do autobusu. Kasownik „odbije” na bilecie godzinę skasowania (są to cztery ostatnie cyfry druku naniesionego na kasownik). Od tego momentu możemy korzystać z przejazdów autobusami MZK przez okres 24-ech godzin. Bilet dobowy kasujemy tylko jeden raz ! Przy kolejnej podróży nie kasujemy tego samego biletu. W razie kontroli kontroler odczyta z biletu godzinę skasowania i stwierdzi czy minęły 24-y godziny czy też nie.

Skasowałam bilet dobowy. W trakcie kolejnej podróży autobusem MZK, posiadając ten bilet dobowy, okazało się, że autobus nie dojedzie do celu mojej podróży przed upływem 24-ech godzin. Minie ok 10 minut. Co wówczas mam zrobić?

Jeżeli posiadamy skasowany bilet dobowy, a godzina rozpoczęcia kursu jest przed upływem 24-ech godzin od skasowania tego biletu, wówczas możemy rozpocząć podróż i zakończyć ją na dowolnie wybranym przystanku, mimo że koniec podróży będzie miał miejsce po upływie 24-ech godzin od skasowania biletu. W tej sytuacji ważny jest czas rozpoczęcia podróży.